poniedziałek, 25 maja 2015

Andrzej Duda prezydentem Polski!

IMG_9250m
"Głęboko wierzę w to, że możemy w naszym kraju odbudować wspólnotę - te słowa, które mówiłem podczas kampanii płynęły z mojego serca i jestem przeświadczony, że możemy być razem. Możemy razem naprawiać kraj - to wielkie dzieło, nikt go nie zrealizuje w pojedynkę, jeśli nie będzie wsparcia ze strony społeczeństwa". - mówił Andrzej Duda nowo wybrany prezydent Polski tuż po ogłoszeniu wyników wyborów.

W sztabie kandydata na prezydenta Andrzeja Dudy panowało nerwowe oczekiwanie. Choć prognozy były pomyślne, do końca im nie ufano. Cisza wyborcza została przedłużona o półtorej godziny, więc to oczekiwanie jeszcze się przedłużało. Sala Reduty Banku Polskiego w Warszawie z trudem mieściła wszystkich obecnych na wieczorze wyborczym. Byli wśród nich parlamentarzyści zjednoczonej prawicy: Prawa i Sprawiedliwości, Solidarnej Polski i Polski Razem, działacze organizacji młodzieżowych, samorządowcy, znani publicyści, ludzie kultury i nauki, artyści, aktorzy, górnicy i górale oraz wielu sympatyków prawicy. Było wiele ekip telewizyjnych.

IMG_8955m

IMG_8988m

IMG_8995m

Wreszcie ogłoszono wyniki Andrzej Duda otrzymał 57%, a jego kontrkandydat Bronisław Komorowski 43%. Zapanowała euforia.
Obecni z pewnym zdziwieniem wysłuchali dość agresywnego przemówienia ustępującego prezydenta, który mówił o nienawiści.


Wkrótce na scenę w sztabie wyszedł nowo wybrany prezydent - Andrzej Duda wraz z żoną i córką.

IMG_9081m


IMG_9110m

Przede wszystkim chciałem podziękować Polakom - tym, którzy poszli do wyborów i zagłosowali na swojego kandydata".
- mówił nowy prezydent Polski -
"Dziękuję wszystkim - wybory są niezwykle ważne, to sól demokracji. Wysoka frekwencja, a chciałbym, by ona była coraz wyższa, wzmacnia demokrację. Dziękuję tym, którzy poszli i oddali głos. Mam nadzieję, że w kolejnych wyborach będzie nas jeszcze więcej, że ludzie poczują, że mają wpływ na polityczną rzeczywistość. Szczególnie dziękuję tym, którzy zaufali mi i oddali na mnie głosy. Jestem bardzo wdzięczny".

IMG_9165m

"Głęboko wierzę w to, że możemy w naszym kraju odbudować wspólnotę - te słowa, które mówiłem podczas kampanii płynęły z mojego serca i jestem przeświadczony, że możemy być razem. Możemy razem naprawiać kraj - to wielkie dzieło, nikt go nie zrealizuje w pojedynkę, jeśli nie będzie wsparcia ze strony społeczeństwa"
- mówił Andrzej Duda. -
"Jest wielkim moim marzeniem, by spełniły się słowa, które mówiłem w trakcie kampanii: że prezydent jest wybierany przez Naród, że w każdym, najmniejszym zakątku Polski ludzie idą i głosują na prezydenta RP. Gdy zostaje wybrany, ma służyć narodowi i ma słuchać, być otwartym. Dlatego drzwi Pałacu będą otwarte - dla inicjatyw, z którymi się zgadzam, i dla tych, z którymi zgadzał się nie będę".

Prezydent-elekt Andrzej Duda zostanie zaprzysiężony przed Zgromadzeniem Narodowym w czwartek 6 sierpnia.

IMG_9233m

DSC03738m

P1350087m

Andrzej Duda dziękował także swoim bliskim : żonie i córce, które go wspierały. A także szefowej sztabu wyborczego - Beacie Szydło.

DSC03736m

P1350094m

IMG_9286m

P1350112m

IMG_9296m

IMG_9301m

P1350119m



Relacja: Margotte i Bernard

Więcej zdjęć:
https://www.flickr.com/photos/55306383@N03/sets/72157651075557744