wtorek, 27 grudnia 2011

Premiera filmu "Lider"

W Multikinie w Złotych Tarasach odbyła się premiera filmu "Lider", którego bohaterem jest Jarosław Kaczyński.


Niespełna 30-minutowy dokument jest emocjonalny, prezes PiS mówi w nim o swoich uczuciach po stracie brata, są wspomnienia z dzieciństwa - pokazuje wspólne zdjęcia, opowiada o nich, mówi także o swojej niezwykle trudnej sytuacji po 10 kwietnia 2010 roku, gdy mimo nieszczęścia, które go spotkało, musiał zająć się chorą matką, panią Jadwigą.

"Wiedziałem, że zginął mój brat, jakoś nie miałem nadziei, że to jest inaczej, a z drugiej strony wiedziałem, że tak między życiem a śmiercią jest moja mama i chciałem ją koniecznie uratować. Pierwsza reakcja była taka: "ratuj to, co jeszcze możesz uratować".

Wspomnieniom towarzyszą piękne zdjęcia fabularyzowane, pokazujące świat dwóch małych chłopców, którzy przebywają cały czas razem, bawią się, razem czytają książki, także wiersz Juliusza Słowackiego "Testament mój":
"Niech żywi nie tracą nadziei,
i przed narodem niosą oświaty kaganiec,
a kiedy trzeba na śmierć idą po kolei,
jak kamienie przez Boga rzucane na szaniec",
który później głosem Jarosława Kaczyńskiego czyta tylko jeden z nich.

Pojawiają się także inne obrazy, już rzeczywiste - te z pogrzebu Pary Prezydenckiej, a także późniejsze z konwencji wyborczej Prawa i Sprawiedliwości, która odbyła się w Sali Kongresowej, widać migawki zza kulis oraz entuzjazm zgromadzonych tam ludzi, którzy wołają: "Jarosław!".

Jarosław Kaczyński mówi o swojej decyzji o kandydowaniu w wyborach prezydenckich. Opowiada jak po wyborach prezydenckich, gdy "ludzie się rozjechali" został sam ze swoimi myślami, że świadomością, że "Leszka nie ma".
Dzieli się także swoim smutkiem:
"Jestem w stanie działać, ale zapomnieć czy choćby tak trochę zapomnieć nie jestem w stanie".

O prezesie PiS mówią również inni - Marta Kaczyńska, Adam Lipiński, Antoni Macierewicz, Zbigniew Romaszewski, prof. Jadwiga Staniszkis, prof. Zdzisław Krasnodębski, Sławomir Cenckiewicz, Bronisław Wildstein.
Z ich słów wynika, że Jarosław Kaczyński to urodzony lider, przywódca, "fighter", mąż stanu i prawdziwy polityk.

Zapada w pamięć obraz biało-czerwonej flagi, która łopocze na wietrze. Wiele ujęć jest wzruszających, zwłaszcza początek filmu.

Po pokazie zapytaliśmy kilka osób o ich wrażenia.

Film "Lider" będzie dodatkiem do książki Jarosława Kaczyńskiego pt. "Polska naszych marzeń". Premierowy pokaz zorganizowała Fundacja Republikańska.

Relacja: Margotte i Bernard


























Zwiastun filmu:
Film już jest dostępny: