środa, 30 maja 2012

Jarosław Kaczyński: Istnieje inna elita niż ta znana z telewizji

IMG_9700m - W Polsce istnieje także inna elita, nie ta znana na co dzień z telewizji, inne spojrzenie na ważne sprawy naszego kraju i ludzie, którzy nie tylko potrafią sformułować pewne diagnozy, ale wyciągają z tego praktyczne wnioski. Polskie życie społeczne, publiczne, we wszystkich wymiarach, może być inne - powiedział prezes PiS Jarosław Kaczyński podczas Kongresu Polska Wielki Projekt. W trakcie Kongresu Polska Wielki Projekt odbył się briefing prasowy z udziałem prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego i laureata tegorocznej nagrody im. Lecha Kaczyńskiego, reżysera Lecha Majewskiego. "Jestem bardzo wzruszony" - mówił laureat. - Wydaje mi się, że to jest może najważniejsza nagroda, jaką dostałem do tej pory. Osoba Lecha Kaczyńskiego jest mi bardzo bliską, ważną. Nigdy go nie poznałem osobiście, ale zawsze go ceniłem i śledziłem z różnych miejsc w świecie to, co robi i byłem z niego dumny. Cieszę się, że niejako z innego wymiaru, ale że poprzez żyjących wręczył mi nagrodę. Jest to dla mnie niezwykle ważna chwila i za nią dziękuję. Jarosław Kaczyński podkreślił, że to dla niego też ważny moment i podziękował za to, że Lech Majewski zechciał przyjąć tę nagrodę. "Artyści mają pewien głębszy ogląd rzeczywistości, niedostępny dla innych" - powiedział odnosząc się do słów reżysera wypowiedzianych w czasie uroczystości wręczenia nagrody.. - "To co pan mówił o tej szczególnej relacji, którą można uzyskać poprzez sztukę z ludźmi, którzy odeszli, było ważne, a dla mnie w zupełnie osobistym wymiarze także optymistyczne. (..) Będę o tym pamiętał do końca życia." Nawiązując do trwającego kongresu prezes PiS przypomniał, że to przedsięwzięcie zostało zaplanowane po raz pierwszy w 2010 roku i miało się odbywać pod patronatem Lecha Kaczyńskiego. "Jest to przedsięwzięcie, które najkrócej można określić jednym słowem - alternatywa. Chcemy powiedzieć społeczeństwu, że w Polsce istnieje także inna elita, nie ta znana na co dzień z telewizji, że w Polsce istnieje inne spojrzenie na wszystkie ważne sprawy naszego kraju i że są ludzie, którzy nie tylko potrafią sformułować pewne diagnozy, ale potrafią wyciągać z tego wnioski, w tym także wnioski praktyczne. Że krótko mówiąc polskie życie społeczne, publiczne, we wszystkich wymiarach, może być inne, że to co jest nie jest rzeczywistością, która być musi, która jest bezalternatywna, bo tak często próbuje się nam wmówić. Ta konferencja, gdzie gromadzą się ludzie różnych poglądów, ale których łączy to poczucie istnienia alternatywy, ma taki cel". Prezes PiS odpowiadał także na pytania dziennikarzy, m.in. dotyczyły one ostatnich obrad sejmu i protestu Solidarności wobec podwyższenia wieku emerytalnego, słów Jana Tomaszewskiego a także sondaży.
IMG_9679m IMG_9707m IMG_9661m Lech Majewski IMG_9696m IMG_9672m Adam Hofman IMG_9689m I Ilona Klejnowska
Relacja: Margotte