wtorek, 26 sierpnia 2014

Dumny Oszołom - premierowy koncert Pawła Piekarczyka



Przedstawiamy relację z premierowego koncertu promującego najnowszą płytę Pawła Piekarczyka „Dumny Oszołom”. Koncert odbył się w księgarni Gazety Polskiej na ul. Świętokrzyskiej w Warszawie.

P1260166m

Przedstawiamy relację z premierowego koncertu promującego najnowszą płytę Pawła Piekarczyka „Dumny Oszołom”. Koncert odbył się w księgarni Gazety Polskiej na ul. Świętokrzyskiej w Warszawie.

Płyta zawiera najnowsze utwory. Autor wykorzystał teksty zarówno własne, jak i Marcina Wolskiego, publikowane w Gazecie Polskiej Codziennie, przyjaciół z łódzkiego kabaretu „Pętla ósemki” (Agnieszka Battelli zaśpiewała wraz z Piekarczykiem „Mury Bardów”), Leszka Czajkowskiego, Tomasza Bieszczada, Stefana Dembowskiego, czy poznanej w sieci Barbary Lipińskiej-Postawy.


„Płyta powstała w ciągu ostatniego roku. To był taki rok, w którym z nieznanych dla mnie przyczyn zaczęły do mnie wracać wszystkie najlepsze i najfajniejsze rzeczy, jakie mnie w życiu spotkały. To będzie jeden z tych nielicznych przypadków, jeden z tych nielicznych koncertów, kiedy postaram się zagrać całość, wszystkie piosenki z płyty.”


Fragmenty piosenek:


Moja Niepodległa (sł. Barbara Lipińska)

I nie zrozumie kto Cię nie zna
Co znaczy niszczyć Twoją pamięć
Co znaczy wolność Twą okiełznać
W to co najświętsze cisnąć kamień

Dostrzeż swą piękność w nieba lustrze
Jesteś bezcenna, złota, srebrna
I tylko powiedz jak Cię ustrzec
Moja Ty krucha, Niepodległa



Dumny Oszołom (Paweł Piekarczyk)

Delikatnie mówiąc w nosie
Mam Wyborczej każde słowo
Książki Grosa, film Pokłosie
Lisa i Olejnikową.
W nosie mam dewiantów wszystkich
Zwłaszcza wojujących homo
I wrzaskliwe feministki
Bo są brzydkie jak wiadomo
Biję w ton antysowiecki
I powstrzymać mnie nie sposób
A do tego ksiądz Boniecki
W moim domu nie ma głosu


Mam poglądy ustalone
Wierzę w Boga - a poza tym
Jestem dumnym oszołomem, jestem dumnym oszołomem
Nie lemingiem durnowatym



Czeczenia (Leszek Czajkowski)

Jak potępić i poprzeć to powstanie, ten bunt
Myślą siwi od trosk dyplomaci
Zginie naród? Nie szkodzi!
Pokój z Rosją to grunt
Dla pokoju się wszystko opłaci



Igrzyska we krwi (sł. Marcin Wolski)

Soczi, Soczi w dzień i w nocy
czym nas jeszcze car zaskoczy
coby jeszcze zrobić mógł
nic że nędza, nic że głód




Piosenki niosą ze sobą nie tylko satyrę na obecne władze, Donalda Tuska, Bronisława Komorowskiego, wszędobylską ideologię gender, „nowoczesnych” katolików, ale też poruszają bolesne i przejmujące tematy – jak piosenka o ks. Jerzym Popiełuszce, zamordowanych: Politkowskiej, Litwinience, Jandarbijewie, Starowojtowej, o Smoleńsku, islamizacji Europy, skandalu z pogrzebem Jaruzelskiego, nazi-ojcach i nazi-matkach, czy poszukiwaniu paragrafu na Antoniego Macierewicza.



Ballada o głupcach (Paweł Piekarczyk)

Zwyciężyliśmy z kłamstwem katyńskim,
Zwyciężymy z kłamstwem smoleńskim.



P1260182m

P1260190m

P1260181m

P1260160m

P1260164m
Relacja: Bernard

Więcej zdjęć: https://www.flickr.com/photos/113180435@N07/sets/72157645604123945/


Opublikowano: Blogpress, pon., 28/07/2014 - 10:23