poniedziałek, 10 stycznia 2011

Msza za ofiary katastrofy smoleńskiej i złożenie wieńców pod Pałacem Prezydenckim i na Powązkach – 10.01.2011 rano

Jak co miesiąc o 8 rano w kościele seminaryjnym koło Pałacu Prezydenckiego odprawiona została msza za śp. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego i pozostałych 95 ofiar tragedii smoleńskiej. Obecni byli m.in. Jarosław Kaczyński, Jacek Sasin, Anna Fotyga, Mariusz Błaszczak, Joachim Brudziński, Marek Kuchciński, Karol Karski, Krzysztof Jurgiel, Anna Sikora, Elżbieta Kruk, Andrzej Melak. Wydaje mi się że obecny był także Antoni Macierewicz.

Audio (modlitwy):


Po mszy świętej posłowie i pozostali uczestnicy przeszli pod Pałac Prezydencki, gdzie został złożony wieniec od Klubu Parlamentarnego PiS, zapalono znicze i modlono się za poległych. Zgromadzeni zaśpiewali hymn polski. Skandowano: „Chcemy prawdy!”, „Dosyć kłamstwa!.




IMG_0002

IMG_0009

IMG_0032

IMG_0028

IMG_0034


I ciekawostka. Kiedy już odchodziłam spod Pałacu zauważyłam grupkę dziennikarzy, a wśród nich był Łukasz Warzecha. Pozostali to Krzysztof Skowroński, Wojciech Cejrowski, Jerzy Jachowicz. Piątego nie rozpoznałam.

IMG_0037

Relację dla Blogpress przygotowała: Margotte

p.S. Wiem, że pod Pałacem miał być też Bernard (nawet wydaje mi się, że mi mignął w przelocie), więc pewnie zamieści ciąg dalszy relacji.



Część druga relacji

przygotował Bernard
Na Powązkach Wojskowych Jarosław Kaczyński w imieniu Prawa i Sprawiedliwości złożył wieniec przed pomnikiem poświęconym ofiarom tragedii smoleńskiej. Zostały złożone wiązanki, a na wszystkich mogiłach ofiar tragedii które tam spoczywają zapłonęły znicze. Poniżej zdjęcia z kościoła seminaryjnego, sprzed Pałacu Prezydenckiego i z Powązek.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.


Przeprowadziłem tez mini wywiad z posłem Antonim Macierewiczem. Nietety ze względów technicznych rozmowa się nie nagrała :(.
Pytałem czy w związku z ujawnioną przez Rzeczpospolitą inwigilacją prezydenta RP śp. Lecha Kaczyńskiego (ABW sprawdzała bilingi prezydenta) Prawo i Sprawiedliwość podejmie jakieś działania. Minister Macierewicz zapewnił, że działania będą podjęte, poza tym otwarte jest pytanie, czy inwigilacja dotyczyła tylko bilingów, czy czegoś więcej. Odpowiedzialność za to ponosi minister Bondaryk, który kieruje i zadaniuje ABW i powinien zostać zdymisjonowany. Na pytani, czy premier i minister Cichocki mogli wiedzieć o tej sprawie, Antoni Macierewicz powiedział, że premier jako zwierzchnik służb specjalnych musiał o tym wiedzieć, natomiast minister Cichocki pełniący rolę paprotki niekoniecznie.
Może w przyszłości będzie jeszcze okazja porozmawiać na ten temat.