niedziela, 20 stycznia 2019

Zaczynajmy od siebie – Przegląd Tygodnia Józefa Orła i Antoniego Trzmiela



Spotkanie rozpoczęło się i zakończyło modlitwą za tragicznie zmarłego prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza.

P1140002m

Spotkanie rozpoczęło się i zakończyło modlitwą za tragicznie zmarłego prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza.

Całe spotkanie poświęcone było zamachowi na Pawła Adamowicza w czasie finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, sytuacji po śmierci prezydenta Gdańska i temu, co może i powinien zrobić obóz władzy. Zdaniem Józefa Orła rządzący powinni rozpocząć od siebie i zakazać politykom i działaczom ostrego języka o przeciwniku politycznym. Natomiast, jego zdaniem, nie ma nadziei by opozycja, odpowiedzialna za wytworzenie takiej atmosfery, zrobiła to samo. „Zacznijmy od siebie” podsumował Józef Orzeł.

Antoni Trzmiel: „Gdy słuchałem tego co mówili lekarze, na nocnej konferencji, gdy o życie tegoż człowieka tak bardzo walczono, zdanie było wyraźne: modlitwa. To jest bardzo ważne od czego Klub Ronina zaczął, że może to jest potrzebne naszej wspólnocie, wspólnocie Polaków w kontekście podważającej pryncypia antyklerykalnej wojny którą widzimy. To co może być najgorsze, to brak poczucia wspólnoty, że my jesteśmy ludźmi i Polakami, że nas to wyróżnia, tworzy jakąś bliskość, stopień pokrewieństwa, wspólnego doświadczenia.”

Bohdan Urbankowski: „Patrząc na relację telewizyjną zastanawiałem się nad czymś jeszcze, bo czułem coś jeszcze, jakiś rodzaj upokorzenia, złości, buntu przeciwko temu co się dzieje... Widziałem bandziora, który rządzi estradą, widziałem tłumy idiotów filmujących to, widziałem mężczyzn, którzy stoją na estradzie i nikt z nich nie kiwnie palcem, widziałem młodzież, widziałem tych wszystkich muzyków którzy mieli instrumenty obok siebie. Wystarczyłoby dwóch odważnych ludzi... Nie było tego. Co się stało z Polakami? Co się stało z polską młodzieżą?”

Nawiązując do śmierci Jana Pawła II, Józef Orzeł zakończył: „Zabrakło jednego ojca kościoła i wszystko się rozsypuje, nikt nikomu nie wierzy, elity zawłaszcza lewica.”



Relacja: Bernard

P1550715m

P1550714m

P1140003m

Więcej zdjęć:
https://www.flickr.com/photos/113180435@N07/sets/72157675725281957