środa, 6 lipca 2011

Zespół Jestem dla Blogpress.pl: „Smoleńsk” to dla nas utwór szczególny

Gościłam z wizytą u zespołu „Jestem”. Powitało mnie pięć radosnych dziewczyn, które łączy zamiłowanie do muzyki. Zespół powstał w 2008 roku. Obecnie tworzą go: Karolina Nowicka (wokal), Basia Patecka (gitara), Ada Miller (bas), Klaudia Lewandowska (klawisze) oraz Ola Litwiniec (perkusja). Każda z nich ma inny, wyrazisty charakter. Oprócz pasji do muzyki łączy je przyjaźń. W czasie rozmowy dziewczyny nie przestają się uśmiechać i żartować. Towarzyszy nam Przemysław Lewandowski – opiekun grupy. To organizator a zarazem przyjaciel, zespalający pięć charakterów i dyscyplinujący młode temperamenty. Dziewczyny mówią o nim niezwykle ciepło i podkreślają, że zespół to 6 osób.

„Jestem” zasłynął rockową mszą w kościele w Świnoujściu. Okazało się, że pomysł na rockową mszę dojrzewał długo i towarzyszyły mu wielkie obawy o to, jak ludzie przyjmą tę nową formę tradycyjnej ceremonii. Dopiero kiedy na mszy św. pojawiły się tłumy, a ludzie płakali ze wzruszenia i radości, zespół odetchnął z ulgą.

Dziewczyny koncertowały również na Dniach Morza w Świnoujściu oraz Boskim Festiwalu, który powstał, by promować tradycyjne wartości wśród młodzieży. Jednak najważniejszy występ wciąż przed nimi. Trwają już próby i przygotowania na koncert z okazji rocznicy tragedii smoleńskiej, który odbędzie się 10 kwietnia w Warszawie. „Jestem” zaprezentuje wtedy nową wersję piosenki „Smoleńsk”, której miałam przyjemność wysłuchać w trakcie próby. Tekst, muzyka oraz zaangażowanie dziewczyn w wykonywanie sprawiają, że nie można tej piosenki słuchać obojętnie - ja nie mogłam opanować łez ze wzruszenia. Dla dziewczyn to bardzo ważny utwór, wykonują go tylko na szczególne okazje.

Wszystkie członkinie zespołu mimo swojego młodego wieku są niezwykle dojrzałe. Wychowane w sposób tradycyjny cenią postawy patriotyczne i nie boją się o tym mówić. Chcą udowodnić młodym ludziom, że te najważniejsze wartości nie są „obciachem”, ale powodem do dumy. Jak powiedział o nich pan Przemysław „to dinozaury” na tle współczesnych nastolatków nastawionych na konsumpcję i „wartości” wyjęte z telewizyjnych seriali o singlach z dużych miast.
Bez wątpienia dziewczyny mają przed sobą ciężkie zadanie, ponieważ ich muzyka nie jest słodką papką z radia. To ważne i mądre teksty, dobra muzyka, a postawa dziewczyn tworzących zespół podkreśla tę wyjątkowość. Powodzenia dziewczyny!

Audio ze spotkania: oczywiście w naszej rozmowie uczestniczył również opiekun zespołu, pan Przemek Lewandowski.



Jestem podczas występu na Boskim Festiwalu

darmowy hosting obrazków


Dziewczyny łączy przyjaźń i muzyka. Klaudia i Karolina

darmowy hosting obrazków


Klaudia i jej klawiatura

darmowy hosting obrazków


Królestwo Oli

darmowy hosting obrazków


Na gitarze gra Basia Patecka

darmowy hosting obrazków


Zza kullis

darmowy hosting obrazków



darmowy hosting obrazków



Smoleńsk




Link do kanału zespołu na YT: http://www.youtube.com/user/ZESPOLJESTEM



I jeszcze prezent od zespołu Jestem, wykonany specjalnie dla reporterki i użytkowników Blogpress.pl: darmowy hosting obrazków



Przygotowała: Alex. Zdjęcia pochodzą z kolekcji zespołu Jestem. Dziękuję.